Titel presentatie:

Alles behalve kleurloos

Korte toelichting presentatie:

‘Surface 2016, alles behalve oppervlakkig’.
Materie heeft kleur. Het materiaal als drager van de kleur kunnen we in onze handen nemen, maar kleur blijft ongrijpbaar. Op deze vakbeurs wordt duidelijk welke technische kennis beschikbaar is voor slimme technische toepassingen. Maar hoe zit het met de kennis over kleur dat een bepalend kenmerk vormt van elk oppervlak? We blijven hangen in subjectieve meningen, maar kennis van de essenties van kleur leert ons over concrete toepassingsmogelijkheden. Inzicht in de essenties van kleur helpt om de sensitiviteit voor kleur aan te wakkeren, hierdoor beter te leren waarnemen en vervolgens beter en meer beargumenteerd te kunnen kiezen voor een bepaalde kleur. Dan blijkt Surface 2016 ook “alles behalve kleurloos“.

Deze presentatie is niet beschikbaar gesteld!

Spreker:

ir. Jan de Boon
Eigenaar, De Werkplaatsgsb

Informatie spreker:

Geb. 1958, gehuwd, drie kinderen. Opleiding middelbaar onderwijs te Apeldoorn. Vervolgstudie aan de TU Twente; TU Delft; Koninklijke Kunst Academie Den Haag; Rudolf Steiner Seminarie Järna, Zweden; IACC Salzburg, Oostenrijk. Start van de Werkplaatsgsb (glaskunst, schilderkunst, bouwkunst) 1987. Werkzaamheden: architectuur, kleuradvies en uitvoering, wetenschappelijk onderzoek, voordrachten en auteurschap op het gebied van kleur.