Titel presentatie
Masterclass In-house Control Medewerker

Toelichting presentatie
Oppervlaktebehandeling is meer dan alleen een kleurtje aanbrengen, om de juiste kwaliteit te leveren is er meer nodig!

Naast een goede afstemming tussen opdrachtgever en applicateur is de controle op een juiste uitvoering en het vastleggen van de resultaten de kwaliteitsmetingen van groot belang om aan te kunnen tonen dat aan de eisen is voldaan.

De kwaliteit, duurzaamheid en levensduur van objecten is sterk afhankelijk van de kwaliteit van de conservering. Vanuit de verplichtingen die voortkomen uit het kwaliteitslabels Qualanod, Qualicoat en Qualisteelcoat, moet elke medewerker die testen uitvoert, geschoold zijn voor deze taak.
Een applicateur zal bij een audit van zijn productieproces een register moeten kunnen overleggen waaruit blijkt wie de test heeft gedaan en of degene daarvoor gekwalificeerd was. Goed opgeleide medewerkers met kennis van zaken die beschikken over de juiste vaardigheden is een must om de kwaliteitsmetingen op de juiste wijze uit te voeren.

Taal
Nederlands

Spreker
Jacques Schreuder
Opleidingscoördinator/Sectorsecretaris - Vereniging ION

Na ruim 30 jaar actief te zijn geweest in de technische inkoop bij verschillende organisaties en bedrijven, ben ik in 2014 bij Vereniging ION in dienst gekomen als Sectorsecretaris Organische Deklagen en Opleidingscoördinator.

Quote/statement
Met een goed proces en vakkundige medewerkers komt het resultaat vanzelf!

Dit geldt zeker voor de oppervlaktebehandelende industrie. Elke stap van het proces heeft invloed op de uiteindelijke kwaliteit van de deklaag. Goed opgeleide medewerkers zijn van essentieel belang om de gevraagde kwaliteit te leveren.