Het gaat hier om een combipresentatie van 3 bedrijven (opdrachtgever, chemicaliënleverancier en lakleverancier).

Titel presentatie
Hollandia: Innovatie binnen de conservering van staalconstructies

Toelichting presentatie
Hollandia Infra heeft als producent van infrastructurele werken als bruggen en sluizen, belang bij betrouwbare conservering van de staalconstructies waarvoor hoge garanties geëist worden. Daarbij vormt duurzaamheid van het product, het productieproces en de gezondheid van personeel een voortdurende aansporing om te innoveren. Precoat van AD Chemicals vraagt er om hieraan bij te mogen dragen. Precoat biedt naast vervanging van schadelijke conserveringsproducten ook de mogelijkheid het proces tussen het stralen van de constructie en het aanbrengen van de conservering, te verlengen, hetgeen flexibiliteit aan het proces toevoegt. Bovendien voorkomt de toepassing van Precoat het noodzakelijk slijpen van de snijkanten van staalplaten met een dikte > 20mm. Proefnemingen hebben uitgewezen dat de hechting van conservering op niet-geslepen, gestraalde oppervlakken beter is dan op geslepen, gestraalde oppervlakken. Het mogelijk achterwege kunnen laten van intensieve slijpwerkzaamheden is zowel uit economisch- als duurzaam oogpunt (voorkomen fijnstof en reduceren lichamelijke inspanning) een innovatie waard!

Sprekers
Wim van 't Hof
Manager Engineering - Hollandia Infra

Wim van 't Hof is sinds 2001 aan Hollandia (Infra) verbonden. Daarvoor heeft hij diverse projectmanagement en engineeringsfuncties bekleed bij verschillende bedrijven. Bij Hollandia ± 10 jaar werkzaam als Project Manager en in 2 verschillende periodes werkzaam (geweest) als Manager Engineering. Daarnaast betrokken bij de werkgroep innovatie binnen Hollandia Infra welke in de breedste zin van het woord innovaties opspoort, initieert en waar mogelijk uitwerkt tot toepassingen welke bijdragen aan ontwikkeling, duurzaamheid en resultaat.

Nardo Hoogendijk
Directeur - Hollandia Infra

Nardo Hoogendijk heeft een uitgebreide staat van dienst in de staalbouw en kan met name op het gebied van infrastructurele projecten bogen op jarenlange ervaring. Dit betreft een brede werkervaring in disciplines als ontwerp, engineeren, tendering/verkoop, project management en de laatste jaren als algemeen directeur van Hollandia Infra.

Nardo Hoogendijk beschikt over een energieke hand-on mentaliteit en weet op een bevlogen manier zijn mensen te motiveren en aan te sturen. Nardo zoekt actief naar (out-of the box) oplossingen voor vraagstukken en weet deze snel te vinden waarbij hij de belangen van alle betrokken partijen en aspecten goed in het oog houdt.

Titel presentatie
Game changer voor oppervlaktepreparatie voorafgaand aan coatingproces

Toelichting presentatie
Staal in zijn diversiteit is een lastig metaal om te prepareren alvorens het gecoat kan worden. In praktijk zijn er tal van voorbeelden te noemen wat invloed heeft op de gesteldheid van het staal, door een combinatie te maken van mechanische en chemische techieken kan de duurzaamheid van gecoat staal verbeter worden.

Spreker
ing. Roland van Meer
Business Unit Manager - AD Chemicals

Roland van Meer is Business Unit Manager van AD Chemicals. AD Chemicals, onderdeel van AD International, ontwikkelt, produceert en levert al meer dan 40 jaar een breed scala van producten voor de chemische oppervlaktebehandeling van metalen en aanverwante processen.

Roland van Meer werkt inmiddels ruim 15 jaar bij AD Chemicals en is nauw betrokken geweest bij de diverse Chroom(VI)-vrije ontwikkeltrajecten. Hij is zijn carrière begonnen op het laboratorium, vervolgens heeft hij gewerkt op de R&D afdeling, toen Sales Engineering en momenteel is hij in de functie van Business Unit Manager eindverantwoordelijk voor AD Chemicals. Hij weet als geen ander hoe chemische technologie en business samenkomen en hoe nieuwe innovaties van de tekentafel naar succesvolle marktintroductie kunnen worden geleid. In zijn dagelijkse werkzaamheden haalt hij veel energie uit het adviseren van uiteenlopende klanten over effectieve, efficiënte, kostenbewuste en milieuvriendelijke inzet van chemische oplossingen in het bedrijfsproces. Daarnaast stuurt hij een netwerk van (internationale-)distributeurs aan. Mocht u een keer met hem van gedachten willen wisselen aarzel dan niet om na de presentatie langs te komen op de stand van AD Chemicals.

Titel presentatie
Blik op innovatie staalconservering vanuit de lakleverancier

Toelichting presentatie
In de presentatie zal o.a. de volgende onderwerpen behandeld worden:

• Belangrijkste ontwikkelingen op coatingvlak
  • Hoe inspelen op veranderingen
  • Uitdaging voor lakleveranciers

Spreker
Anita Snoeren
DGA - Powder Supply

Anita Snoeren is eigenaar en oprichter van Powder Supply. Powder Supply vertegenwoordigd de verkoop van Jotun Powder Coatings in de Benelux en in Duitsland. Jotun is van origine een Scandinavische verffabrikant met diverse business units. Zo levert Jotun coatings voor de scheepvaart, offshore en protective coatings markt. Daarnaast heeft Jotun een uitgebreid portfolio aan decoratieve verven voor de professionele schilder en natuurlijk ook kwalitatieve poedercoatings.

Anita Snoeren werkt inmiddels ruim 29 jaar voor en samen met Jotun. Hiervoor heeft zij 4 jaar bij Sigma Coatings in Uithoorn op het lab gewerkt en 4 jaar als Kwaliteitsbeheerder bij Boma Coatings in Eindhoven. Zij heeft de Schilderschool in Boxtel gedaan en daarna diverse cursussen extern en intern op het gebied van verftechniek. Als geen ander weet zij klanten te adviseren hoe men binnen het poedercoatproces het optimale coatingsresultaat kan behalen. Ook geeft zij cursussen voor Vereniging ION op het gebied van poedercoaten.