Titel presentatie
Masterclass Focus op kleur

Toelichting presentatie
Kleur is een van de belangrijkste eigenschappen van een oppervlakte. De verkeerde kleur kan er voor zorgen dan een product kan worden afgekeurd, niet of moeilijk verkoopbaar is of de verkeerde boodschap uitstraalt. Kleuren kiezen en managen is dan ook een vak apart. Daar heb je kennis en vaardigheden voor nodig. Kennis van zowel de kwantitatieve als kwalitatieve kenmerken van kleur. In de masterclass 'Focus op kleur' gaan we in op de fundamentele eigenschappen van kleur voor een product en welke kennis en vaardigheden je nodig hebt om kleur te kunnen kiezen en managen. De masterclass bestaat uit een theorie gedeelte en een praktijk gedeelte, waarin we leuke en interessante kleuroefeningen gaan doen.

Taal
Nederlands

Spreker
Mark Kotterink
Directeur/eigenaar - Nederlands Kleurencentrum

Mark Kotterink is voorzitter van de Nederlandse Kleurenschool en directeur/eigenaar van het Nederlands Kleurencentrum. Van jongs af aan is hij vertrouwd met kleurmeting, kleurcommunicatie, kleurtechniek en kleurontwerp. Hij ontwikkelt kleurtrainingen, adviseert bij kleurproblematiek en doet onderzoek bij kleurgeschillen. Hij is lid van diverse internationale kleurenorganisaties zoals de International Colour Association en de Study Group on Color Education (CE) van het AIC. Daarnaast is hij oprichter en bestuurslid van de Beroepsorganisatie van Nederlandse Kleurdeskundigen.