Titel presentatie
Toepassing duurzame performance coating op industriële goederen (levensduurverlenging activa)

Toelichting presentatie
“In rust we trust”… Daar steken wij een stokje voor. Een gepatenteerd voorbewerkingsproces in combinatie met een performance nanocoating zorgt voor optimale bescherming in corrosieve/agressieve omgevingen. Je zou het geheim moeten houden…

Beton, pleister, verf mag niet hechten op onze coating. Wij verwachten 10 jaar bescherming tegen doorroesten in een corrosieve omgeving, is de coating bestand tegen kunstmest?, de eisen en verwachtingen van de klanten voor oppervlaktebehandeling en bescherming worden steeds specifieker en hoger. Dit vooral met het oogmerk op “Asset Lifetime extension” en duurzaamheid.
Een nieuwe en gepatenteerde duurzame voorbehandelingsmethode plus nano performance coating bieden uitkomst voor deze vraagstellingen. Aan de hand van relevante praktijkvoorbeelden wordt de ontwikkeling en toepassing in beeld gebracht. De mogelijkheden zijn veelzijdig.

Taal
Nederlands

Spreker
drs. Sebastian Umbreit
Vice President & Non Executive Director - Steur Industrial Coatings

Vice President Global Technical Services Terex. Al meer dan 10 jaar verbonden met Steur Industrial Coatings als grootte klant en Non Executive Director. "Het is fantastisch om aan de wieg van een baanbrekende en duurzame innovatie te staan en dat in de coatingindustrie waar innovatie of heel goed beschermd of nauwelijks plaatsvindt… hoe klinkt geen afvalwater/niet schuren/ ongekende hechting en 30% meer productiviteit in het spuitproces?"

Quote/statement
Het MKB staat voor durf en innovatie, trial and error, alles om je te onderscheiden en te kunnen concurreren. Nieuwe regelgeving en aanscherping van de normen… daar moet je op anticiperen, nieuwe technologie omarmen en in eigen regie verbeteren, daar gaat het om, ook in de oppervlaktetechnologie.