- 19:30

Hieronder treft u het verslag en de presentaties van de themabijeenkomst 'Meer winst & zekerheid door goede afspraken' aan.
Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen op telefoonnummer 030 - 630 03 90 of via de e-mail op secretariaat@vereniging-ion.nl.

Verslag gemaakt door dhr. J. van der Puil (dagvoorzitter)

Presentatie dhr. J. van der Puil (dagvoorzitter)

Presentatie dhr. J.R. Borest (Metaalunie)

Datum: dinsdag 9 december 2014
Tijd: 16.00 - 19.30 uur
Locatie: Kon. Metaalunie, Einsteinbaan 1, Nieuwegein
Deelname na inschrijving: Vereniging ION-leden gratis, niet-leden € 45,-

Themabijeenkomst 'Meer WINST & ZEKERHEID door goede afspraken', met aandacht voor contractmanagement, marktpositie van bedrijven en algemene verkoop- en leveringsvoorwaarden.

Vereniging ION organiseert in samenwerking met de Samenwerkende Nederlandse Staalbouw (SNS) daarom voor u een themabijeenkomst om u te informeren over dit thema.

Het maken van duidelijke eenduidige afspraken met klanten en leveranciers levert geld op! Aan de hand van praktische cases wordt u zich nog meer bewust van het belang scherpe afspraken te maken met uw business partners. Dat werkt het beste om vanaf het begin van een eerste contact eenduidig vast te leggen wat u doet en wat u niet doet. Alle partijen weten dan wat ze moeten doen. U helpt uw klant bij het bedienen van zijn klant. Zo wordt er goed samengewerkt.

In een korte, maar intensieve sessie krijgt u het gevoel ‘verhip, dat wist ik al, maar nu zie ik het pas’.

Samen evalueren we een aantal cases uit uw praktijk. Verdiepen wij met u de aandachtspunten voor het maken van eenduidige afspraken. Waar sta ik in mijn markt? Waar staat mijn klant of mijn leverancier? Hoe maak ik optimaal gebruik van mijn verkoop- en leveringsvoorwaarden?

16.00 uur   Ontvangst
16.30 uur   Start bijeenkomst

Welkom en inleiding
Jacques Schreuder, Vereniging ION en Fred Vasquez, SNS
Mr. ing. John van der Puil, (dagvoorzitter)

Cases contractmanagement
Het opstellen en ondertekenen van complexe of grote contracten vindt in de regel plaats met verhoogde aandacht van directie en management en onder begeleiding van bedrijfsjuristen. Regelmatig verdwijnt het contract na ondertekening in een lade om er pas weer uit te komen bij een geschil. Dan blijken wijzigingen te zijn opgetreden, extra werkzaamheden te zijn uitgevoerd, risico’s te zijn ontstaan en aanvullende afspraken te zijn gemaakt.

Pauze (soep met een broodje)

Het Belang van Algemene Voorwaarden
In het dagelijks leven worden de kleine lettertjes meestal helemaal niet gelezen, terwijl ze wel onderdeel zijn van de rechtsverhouding, omdat ze rechten en plichten bevatten voor de contractpartijen. De meeste transacties gaan goed; ieder houdt zich aan de afspraken, maar als het niet goed gaat, komt het belang van algemene voorwaarden gauw naar boven.

Vragen en samenvatting

19.30 uur Afsluiting

Indien u uw praktijkvoorbeeld besproken wilt hebben tijdens deze bijeenkomst is daar mogelijkheid toe. U kunt, eventueel anoniem, uw case beschrijven en indienen op onderstaand emailadres.

Deelname
Wilt u deelnemen aan deze themabijeenkomst? Meld u dan aan via henraat@vereniging-ion.nl.
Leden: gratis, niet-leden €45,-