- 16:00

Veilig Werkt Beter staat bol van inspiratie, informatie, innovatie en interactie. Op de editie van 2015 vindt men alles over o.a. gezond werken zoals ergonomie, gezonde voeding, stresspreventie, gezonde werkhouding, lichtkwaliteit, geluidshinderreductie, fysieke belasting. Tevens is er alles te vinden over veilig werken; van gebouwniveau en individuele werkplek tot persoonlijke beschermingsmiddelen. Van preventieve middelen en procedures tot correctieve oplossingen.

Men kan er nieuwe producten en diensten ontdekken, optimaal inkopen door vergelijken, leren van andermans visies en ervaringen, nieuwe contacten leggen en Veilig Werkt Beter gebruiken als uw wegwijzer voor meer performance van uw organisatie.

Naast het grote aantal stands is er veel ruimte voor informatieve activiteiten zoals debatten en voordrachten in het theater, workshops en demonstraties.

Voordrachtentheater
Een druk bezocht theater met dagelijks een doorlopend programma van korte voordrachten en presentaties.
De dagvoorzitter van het theater is Pieter Diehl. Hij is jarenlang werkzaam geweest als Hoger Veiligheidskundige, en ook als manager bij een Arbodienst en bij een consultantbureau. Hij is auteur en voorzitter van de Beroepsvereniging van de BvAA (arboadviseurs) en is betrokken bij opleidingen.

Demonstraties
Er zijn doorlopend binnen- en buitendemonstraties, die de bezoekers bewust maken van onveilige en ongezonde werksituaties.

Workshops
Op Veilig Werkt Beter worden diverse workshops gegeven. Bezoekers kunnen gratis deelnemen.

Primeurs & Innovaties
De Veilig Werkt Beter Innovatie Award 2015 is een aanmoedigingsprijs voor bedrijven die aantonen dat innovatie nodig, mogelijk en noodzakelijk is.

RI&E Spreekuur
Op het spreekuur van het Steunpunt RI&E instrumenten kan de bezoeker inzicht krijgen hoe aan een Risico Inventarisatie en Evaluatie (RI&E) te beginnen. Via de website www.rie.nl vinden bedrijven Branche RI&E instrumenten en handige tools zoals een instructiefilm en overzicht wat de verplichtingen zijn. De RI&E is een van de grootste interessegebieden van de bezoekers van 2014 gebleken, geen wonder want veilig werken start met de RI&E en 50% van de bedrijven heeft geen (up-to-date) RI&E.

Toegangsprijs
Bij ontvangst van een relatiekaart gratis, mits men zich hiermee voorregistreert m.b.v. het unieke kaartnummer. Relatiekaarten worden verspreid via de exposanten, vakbladen en door middel van onze direct mail campagne.
Zonder relatiekaart en voorregistratie kan men de vakbeurs bezoeken tegen betaling van € 25,- incl. btw.

Locatie
Brabanthallen ’s-Hertogenbosch, één van de grootste beursaccommodaties van Nederland, bereikbaarheid en route zie www.brabanthallen.nl.