- 17:00

Datum: dinsdag 19 mei 2015
Tijd: 13.00 - 18.00 uur
Locatie: FHI, Leusden

Vereniging voor Microsysteem- en Nanotechnologie MinacNed en Vereniging ION organiseren samen de themabijeenkomst ‘Nanotechnologie maakt betere oppervlaktes’. Hierbij willen wij u graag uitnodigen om de themabijeenkomst bij te wonen.

Nanotechnologie is al een aantal jaren de grote belofte voor de toekomst. Maar wordt die toekomst wel werkelijkheid? Zo gruwelijk klein wordt materie ongrijpbaar en wellicht onbeheersbaar, niet te hanteren. Je weet niet meer wat je aan het doen bent, het lijkt wel software. Maar tegelijk is het ook weer ontzettend aantrekkelijk als je hoort wat er allemaal kan.

Om dit dilemma te tackelen, om praktisch met nanotechnologie aan de gang te kunnen gaan, er geld mee te verdienen, organiseren verschillende partijen gezamenlijk op 19 mei een themabijeenkomst die moet leiden tot het daadwerkelijk toepassen van nanotechnologie bij bedrijven die zich bezig houden met oppervlaktebehandeling.

Hoe werk je veilig met nanodeeltjes? Hoe werk je überhaupt met nanodeeltjes?
Plasmacoating, dat blijkt ook voor kleine bedrijven een haalbare technologie te zijn. Photokatalyse, actieve nano coating, ook haalbaar met winst in de sfeer van hygiëne. Een coatingbedrijf komt vertellen waar zij mee te maken hebben bij het maken van stappen naar nano. Een klein bedrijf blijkt succesvol te zijn met ‘laser pulse’ technieken om oppervlaktes op nanoschaal te structureren. En aan het eind van de middag volgt een verkenning van allerlei mogelijke toepassingen.

Meer informatie over het gehele programma treft u aan in de bijlage.

Wilt u de bijeenkomst bijwonen? Dan kunt u zich aanmelden via deze link.