- 14:30

Innoveren in je eentje kan knap lastig zijn. Vaak lukt het beter met een samenwerkingspartner. Soms is samenwerking zelfs een eis om voor een subsidie in aanmerking te komen. Maar waar vind je een geschikte samenwerkingspartner? Goed technisch personeel is schaars. En als je een geschikte partner hebt gevonden, moet je snel goede afspraken maken over de samenwerking. Want bij elkaar in de keuken kijken is best spannend en kan risico's met zich meebrengen. Tijdens deze interactieve workshop gaan we in op de voordelen en valkuilen van samenwerking. Want hoe meer kennis je hebt over samenwerken, hoe meer business je eruit kunt halen. Deze workshop is een vervolg op de ochtendpresentatie.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

• Wat voor samenwerkingspartner zoek je precies?
  • Welke kennis heb je en wat wil je delen?
  • Hoe bepaal je de waarde van ieders inbreng?
  • Welk risico heeft ieders inbreng op het eindresultaat?
  • Wie is de beste eigenaar?
  • Hoe kun je meer business creëren met een innovatie?

Trainers:
Deze workshop wordt gegeven door Ilona Koomen van RVO en Arjan de Bruin van Innovat.ION. Daarnaast helpen zij met het zoeken naar passende samenwerkingspartners en subsidiemogelijkheden. Voor specifieke projecten is er ook een optie om een vervolgafspraak te maken.

Deze activiteit vindt plaats tijdens de ION Dag voor de Ondernemer. De locatie is deze keer: Congrescentrum/Brasserie De Soester Duinen, Soesterbergsestraat 188, 3768 MD Soest. De Soester Duinen heeft een centrale ligging in het midden van het land, dichtbij Amsterdam, Utrecht en Amersfoort. Binnen vijf minuten bent u op de A28. Er is voldoende gratis parkeergelegenheid direct voor de deur en ook met het OV kunt u tot aan de deur reizen. De Soester Duinen hanteren de door de overheid opgelegde (op 10 november geldende) corona-toegangsregels. De Soester Duinen ligt direct aan het het natuurgebied De Soester Duinen.

De toegang is zowel voor leden van Vereniging ION alsook niet leden, kosteloos. Aanmelden kan via het aanmeldformulier voor de ION Dag voor de Ondernemer.