Vandaag, vrijdag 18 november 2022, heeft MKB-Nederland heel Nederland opgeroepen om de Dag van de Ondernemer te vieren. Op deze dag worden ondernemers in het zonnetje gezet die onze gemeenten leefbaar houden, belangrijk zijn voor het verenigingsleven, de drijvende kracht zijn achter menig goed doel, zorgen voor banen, vreselijk hard werken, bijdragen aan een duurzamer Nederland en altijd denken in oplossingen.

Zo wordt er vandaag van alles organiseert voor en door ondernemers in Nederland. Zo worden er ondernemersontbijten, bijeenkomsten, award uitreikingen en bedrijfsbezoeken georganiseerd. Minister Micky Adriaansens van Economische Zaken en Klimaat zal een werkbezoek brengen aan onze branche, en dan wel bij M.T.C. Poeder Coating in Schiedam. Tijdens dit werkbezoek zal er een korte rondleiding plaatsvinden, maar zal er vooral ook gesproken worden over:

• Energiecrisis: Oppervlaktebehandeling vergt zeer veel energie, zowel gas als elektra. Hoe gaan MKB bedrijven om met de stijgende energielasten? Is de TEK regeling van toepassing? Zo ja, in hoeverre helpt dat de ondernemer?
  • Innovatie: Toepassing van moderne technologieën, mogelijkheden inzet andere energiebronnen dan fossiele brandstoffen?
  • Verduurzamen - circulaire economie.

Meer informatie over de Dag van de Ondernemer vindt u hier: www.dagvandeondernemer.nl.

Dag van de Ondernemer

Vandaag willen wij als branchevereniging alle ondernemers in de oppervlaktebehandelende branche bedanken voor hun inzet en doorzettingsvermogen, zonder jullie was de branche niet zoals deze er vandaag is. Ondernemers die initiatief nemen om de branche beter en duurzamer te maken en vooral ook in Nederland te kunnen behouden. Wij zijn trots op jullie, en trots op dat wij voor deze branche en ondernemers aan het werk mogen zijn!