"Scholing en ontwikkeling kost tijd en geld." Een reden voor veel kleine en ook sommige grote ondernemers om hier niet in te investeren. Het gaat toch allemaal prima zo? Hieronder vijf redenen om juist wel geld uit te geven en tijd te besteden aan het opleiden en de ontwikkeling van je personeel.

1. Scholing en ontwikkeling maakt je bedrijf beter
    Goed opgeleid personeel maakt minder fouten, zorgt voor een beter product en een hogere kwaliteit. Dit straalt weer af op je bedrijf. Klanten merken dat je werknemers meer kunnen dan bij vergelijkbare bedrijven en komen terug.

2. Scholing en ontwikkeling houdt je scherp
    Blijf de concurrentie voor door altijd mee te gaan met de nieuwste, technologische ontwikkelingen en je personeel op te leiden in de nieuwste mogelijkheden. Door technologische vooruitgang en strengere eisen op het gebied van bijvoorbeeld wet- en regelgeving, milieu of arbeidsomstandigheden verandert de omgeving van je bedrijf voortdurend. Door je werknemers regelmatig cursussen te laten volgen, voorkom je dat je achterloopt en houd je je bedrijf up-to-date.

Train people well enough so they can leave, treat them well enough so they don't want to.

1. Scholing en ontwikkeling verhoogt de productiviteit
    Uit onderzoek blijkt dat als mkb-bedrijven 1 procent meer personeel naar cursussen sturen, de arbeidsproductivieit met 2,3 procent toeneemt. Goed opgeleid personeel krijgt meer af in dezelfde tijd en meldt zich bovendien minder vaak ziek.

2. Scholing en ontwikkeling zorgt dat personeel bij je blijft
    Door cursussen te volgen wordt je personeel gemotiveerder. Dat zorgt ervoor dat zij zich minder vaak ziekmelden en langer bij je bedrijf blijven. Door werknemers de mogelijkheid te geven hun kennis te vergroten en te groeien binnen je bedrijf, houd je hen gemotiveerd en houd je kennis en ervaring binnen.

De directeur tegen de HR-adviseur: “Wat als we investeren in onze mensen en ze gaan daarna weg?” HR-manager tegen de directeur: “Wat als ze blijven en we doen niets?”

1. Scholing en ontwikkeling van personeel is goed voor je imago
    Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) is ondernemen met oog voor mens, milieu en winst. Ook zorgen voor je personeel valt onder MVO en dat mag je best laten zien. Vertel op social media over de cursussen die je werknemers hebben gedaan. Dan weten je klanten meteen dat jouw medewerkers op de hoogte zijn en zien zij dat jij een goede werkgever bent.

Voor scholing en ontwikkeling van je personeel in de oppervlaktebehandelende industrie moet u zijn bij Vereniging ION. Vereniging ION heeft een breed aanbod aan diverse cursussen op het gebied van oppervlaktebehandeling. Zo kun je denken aan:

• Afvalwaterbehandeling en Zuiveringstechnieken
  • Anodiseren
  • Chemisch voorbehandelen
  • Constructieschilder
  • Galvaniseren
  • In-house Control Medewerker
  • Inspectie Staalconservering
  • Metalliseerder
  • Natlakken
  • Poedercoaten
  • Spuiter
  • Straler

De planning van de klassikale cursussen voor het eerste halfjaar van 2020 is bekend en staat vermeld op deze website (https://vereniging-ion.nl/opleidingen/opleidingen). Alle cursussen kunnen tevens ook op maat gemaakt worden en binnen in je bedrijf georganiseerd worden. Kijk voor meer informatie op deze website of neem even contact met ons op via 030 - 630 03 90 of info@vereniging-ion.nl.