Op al onze cursussen is een subsidie vanuit OOM van toepassing. Voor een aantal maanden is het de sociale partners in de metaalbewerking niet gelukt om tot een nieuwe CAO te komen. In maart van dit jaar kregen wij het bericht vanuit OOM dat er zonder CAO geen scholingsgeld beschikbaar is en dat daarmee per 1 april 2022 de mogelijkheid om scholingstrajecten financieel te ondersteunen, zou komen te vervallen.

Inmiddels hebben wij gelukkig het bericht ontvangen dat er een nieuwe CAO is en de complete dienstverlening van OOM hervat kan worden. Hieronder valt dus ook de financiële ondersteuning van scholings- en ontwikkeltrajecten.

OOM geeft aan dat zij hun regelingen hervatten tot 1 april 2022, met terugwerkende kracht. Er kan dus weer gestart worden met het volgen van opleidingen, om het werk te verbeteren en de kans op fouten in de werk te verkleinen. OOM zal, als vanouds, bijdragen in de kosten.

In het vinden, begeleiden, stimuleren en vasthouden van goede vakmensen, blijft scholing een belangrijke sleutel voor succes.

Zie voor het gehele artikel de OOM website.

Voor meer informatie over onze cursussen verwijzen wij jou graag naar ons opleidingsoverzicht. Mocht je jezelf of een collega willen aanmelden voor een van onze cursussen, dan kan dat via ons digitale aanmeldingsformulier.

Voor meer informatie over onze cursussen kun je contact opnemen met ons secretariaat, via telefoonnummer: 030 - 630 03 90 of via het volgende e-mailadres: opleidingen@vereniging-ion.nl.

OOM