Corrosie op een eindproduct kan worden voorkomen in verschillende fases. Eén van de belangrijkste fases hierin is de eerste fase: de ontwerpfase. Tijdens het ontwerpen van een product kunnen er al een hoop stappen genomen worden om corrosie in het gebruik van een product te voorkomen. Dit geldt voor kleine producten zoals een fietsbel en voor grote producten, beter gezegd ‘constructies’, zoals een wolkenkrabber.

Vereniging ION heeft speciaal voor ontwerpers, constructeurs, architecten, ingenieurs etc. een masterclass samengesteld om in de ontwerpfase corrosie te kunnen voorkomen. Zo wordt er onder andere in gegaan op:

• Waar moet op gelet worden tijdens de ontwerpfase?
  • Welke voorbehandeling is er nodig?
  • Welke coatingtechnieken zijn er?
  • Is onderhoud later nodig?
  • Welke kwaliteitskeurmerken en -normen zijn er?

In november staat de eerste masterclass gepland. Voor meer informatie en aanmelden kan je hier terecht: https://vereniging-ion.nl/masterclass-corrosiebestendig-ontwerpen-nieuwegein