Op 12 augustus 2015 is ECHA gestart met de publieke consultatie om informatie te verzamelen over het gebruik van zeswaardig chroom, waarvoor de industrie een autorisatie heeft aangevraagd. De consultatieperiode loopt tot 7 oktober 2015.

De consultatie is in 6 onderwerpen uitgesplitst:

• Oppervlaktebehandeling (met uitzondering van de passivering van blik) voor diverse industriële sectoren zoals architectuur, automotive en in het algemeen metalen productenproductie
  • Oppervlaktebehandeling voor de lucht- en ruimtevaart
  • Passiveren van blik
  • Functioneel verchromen
  • Functioneel verchromen voor decoratieve doeleinden
  • Diverse andere toepassingen

ECHA zal de verkregen input op haar website publiceren en zal voor derden zichtbaar zijn. De website wordt wekelijks ververst. Indien u rechtstreeks wilt reageren, de links zijn geplaatst op het ledengedeelte van de website (te bereiken via onderstaande link). Uiteraard kunt u ook via Vereniging ION reageren.

(Alleen voor Vereniging ION-leden beschikbaar)