Brussel/Zürich, 11-01-2016: European Aluminium verwelkomt Estal, de Europese vereniging van Surface Treatment op Aluminium, als lid.

Om de voordelen van het lidmaatschap aan Estal te verhogen, heeft Estal besloten de krachten met European Aluminium te bundelen met ingang van 1 januari 2016. Beide organisaties werken met hetzelfde metaal - Aluminium - en zijn actief in de markten bebouwde omgeving en transport.

European Aluminium en Estal zullen samen beter in staat zijn om de waardeketen te vertegenwoordigen, kunnen samen zorgen voor meer zichtbaarheid van de aluminium sector als geheel en het gebruik van de unieke kracht van aluminium bevorderen. Aluminium is goed toepasbaar voor duurzame en recyclebare gebouwen en voertuigen. Door de samenwerking wordt aluminium door beide organisaties beter gepositioneerd.

Ivo Vermeeren, voorzitter van Estal, zei: "Estal en de European Aluminium zijn al lang actief in dezelfde markten. Nu dat we onze krachten hebben gebundeld kunnen we met onze gezamenlijke expertise en ervaring een nog betere service leveren aan onze leden. Ik ben ervan overtuigd dat onze samenwerking alleen maar voordelen zal opleveren voor beide organisaties."