Op 11 april is tijdens de ION Dag voor de Ondernemer de inschrijving voor de innovatieprijs van de oppervlaktebehandelende branche, de ION Borghardt Award 2018, geopend. Alle bedrijven en studenten die innovaties in het domein oppervlaktetechnologie voor het voetlicht willen brengen, kunnen zich inschrijven.

Tijdens de opening van de inschrijving werd het te winnen kunstwerk van Patrick Visser door de kunstenaar zelf onthuld (zie foto). Het kunstwerk laat een roofvogel (uil) zien die geen oppervlaktebehandeling heeft gehad. De naam van de uil is Corrosie. De in de voet verwerkte materialen zijn diverse substraten die wel een oppervlaktebehandeling hebben ondergaan. Zonder een goede oppervlaktebehandeling zouden ze een prooi worden van Corrosie. Voor de beste studenteninzending is een geldprijs van € 500,- beschikbaar.

De voorzitter van de Stichting Borghardt Fonds, dr.ir. Hans van der Weijde heeft de jury voorgesteld. De juryleden ION Borghardt Award 2018 zijn:

De inschrijving sluit op vrijdag 7 september. De genomineerden worden op 19 oktober bekendgemaakt. De bekendmaking van de winnaar(s) en de prijsuitreiking is op dinsdag 13 november 2018 tijdens de openingsceremonie van de Week van de Oppervlaktetechnologie te ’s-Hertogenbosch.

Zie voor meer informatie en het aanmeldingsformulier https://vereniging-ion.nl/informatie-over-de-ion-borghardt-award-2018 of het onderstaande filmpje.

Informatiefilmpje ION Borghardt Award 2018: https://www.youtube.com/watch?v=wLy_QioFyTo