Goed gekwalificeerde vakmensen, nu, en in de toekomst. Alle bedrijven hebben daar groot belang bij.

Om te onderzoeken waar Vereniging ION en Stichting OOM de oppervlaktebehandelende branche op dit vlak kunnen ondersteunen is er op 13 november de enquête 'Opleiding en Ontwikkeling - Toekomstproof houden van de branche' uitgestuurd naar alle leden van Vereniging ION. Daarnaast zijn er vanuit Stichting OOM ook een flink aantal bedrijven aangeschreven om hieraan deel te nemen, die nog geen lid zijn van Vereniging ION.

Met dit onderzoek en de input vanuit de branche hopen Vereniging ION en Stichting OOM kansen en bedreigingen in kaart te kunnen brengen. Wat is nodig voor opleiding en ontwikkeling? Waar liggen er nog aandachtpunten? Waar kan de branche mee ondersteunt worden? Zijn er nog specifieke wensen vanuit de branche? Zo zorgen we samen dat onze branche toekomstbestendig blijft op het gebied van vakmanschap.

Als blijk van waardering ontvangen de bedrijven, die meewerken aan het invullen van de enquête, eenmalig € 75,- korting per persoon op één van de cursussen van Vereniging ION. Deze korting kan tussen 1 januari 2024 en 1 juli 2024 gebruikt worden voor zowel de klassikale als de bedrijfsinterne cursussen.

Daarnaast heeft Stichting OOM tot en met maart 2024 de subsidie voor de Poedercoat- en Galvaniseercursussen verhogen tot 75%, met een maximum van € 1.000,- per persoon. Dit aanbod vindt u hier. Uiteraard is er ook subsidie verkrijgbaar voor de andere cursussen van Vereniging ION.

Heb jij de enquête al ingevuld? Je helpt daarmee de branche toekomstproof te houden.