Met grote verslagenheid hebben wij kennis genomen van het feit dat afgelopen vrijdag 6 oktober 2017 Jeroen Schothuis is overleden. De strijd die hij vorig jaar zo optimistisch is aangegaan heeft hij uiteindelijk toch verloren. Hij is slechts 51 jaar oud geworden.

Wij hebben groot respect voor de manier waarop Jeroen met zijn ziekte is omgegaan. Vooral voor het optimisme dat hij bleef hebben, ondanks meerdere tegenslagen in zijn behandeling.

Wij wensen zijn gezin heel veel sterkte in deze moeilijke tijd. Uiteraard ook onze condoleances aan de overige familieleden, vrienden en relaties van Jeroen.

Jeroen was een bevlogen werker die zijn vak zeer serieus nam. Als één van de weinigen in onze branche die het vak oppervlaktetechnologie (beschermingstechnologie en coatingstechnologie) nog op HBO-niveau heeft gestudeerd, voelde hij het als zijn taak om het vak verder uit te dragen en te professionaliseren. Daarom was hij zowel nationaal alsook internationaal een gewaardeerd verenigingsdeelnemer, commissielid en gesprekspartner op diverse terreinen binnen ons vakgebied. Met name poedercoaten was zijn passie. Binnen Vereniging ION was Jeroen inhoudelijk onder andere betrokken bij het vernieuwen van de cursussen Poedercoaten en Chemisch voorbehandelen en het versterken van het kwaliteitslabel Qualicoat. Bestuurlijk was Jeroen betrokken bij Vereniging Qual.ION.

Dankbaar zijn we voor wat Jeroen heeft betekend. Het gat dat hij als persoon en als professional achterlaat zal nog lang voelbaar zijn.

Hieronder treft u zijn kaart aan.