Nederland is een mooi land om in te wonen. Als 19e economie van de wereld, en in veel internationale lijstjes in de top 10, staat Nederland er goed voor. Dat komt voor een belangrijk deel door de innovatieve maakindustrie. En een innovatieve maakindustrie kan niet zonder een “state of the art” oppervlaktebehandelende branche.

Dit is Holland is een informatief programma waarin stad en land wordt afgereisd op zoek naar passievolle verhalen uit ondernemend Nederland. We horen persoonlijke verhalen, ontdekken bijzondere achtergronden en krijgen een uniek kijkje achter de schermen. Wie zitten er achter al onze dagelijkse producten en goederen? Presentator Dirk Taat bezoekt ondertussen een locatie in de regio van die week en geeft ons een rondleiding door een bijzonder stukje Nederlandse cultuur en historie.

Wat betekent de oppervlaktebehandelende branche voor de maakindustrie van Nederland, en hoe gaan we om met de stoffen die we voor ons werk nodig hebben? Deze vragen worden beantwoord in de uitzending die gepland staat voor 3 januari 2021 met een herhaling op 9 januari. Met name het ION project “Veilig werken met SCHC-/CMR-stoffen” wordt toegelicht en uiteraard zal de term duurzaamheid veel gebruikt worden.

De opnames vonden plaats op 27 november.