Qualanod international.

Op 18 oktober was er de Technical Committee (TC) vergadering en op 19 oktober de Executive Committee (EC) vergadering en de General Assemblee (GA). Namens Nederland waren als gebruikelijk Remco Baartmans (Alumet) als TC afgevaardigde en Egbert Stremmelaar als EC afgevaardigde in de beide calls. De GA is de vergadering van leden, en uiteraard was Qual.ION daar ook vertegenwoordigd.

De presentaties, de notulen alsmede een Nederlandstalig sfeerverslag komen weer beschikbaar op het intranet, maar de inhoud zal uiteraard ook besproken worden tijdens de update workshop op 10 november.

Tijdens de GA werd Philip Hilven (België - Alural) gekozen tot president voor de komende 2 jaar. Peter Watts (UK - United Anodisers) werd gekozen tot vicepresident. Robin Furneaux (TSC) blijft de convenor van de TC.

De aftredend president, Metin Yilmaz (Turkije - Cuhadaroglu) werd bedankt voor zijn bijdrage in de afgelopen 2 jaar.

Qual.ION.

In Nederland is Qual.ION de General Licensee voor onder andere Qualanod. Het bestuur van Qual.ION bestaat 2 personen uit Vereniging ION en per kwaliteitslabel een active houder van een kwaliteitslicentie.

Voor Qualanod heeft Michael Baas (Aldor) de bestuurspositie binnen Qual.ION voor de applicateur Qualanod-licentie ingevuld. Inmiddels is Michael niet meer actief in de branche, en daardoor moest er worden gezocht naar een nieuwe licentiehouder Qualanod voor deze bestuursfunctie. Het doet ons veel genoegen u te kunnen melden dat Frank Veelenturf (Alucol) deze positie wil gaan invullen.

Voor de goede orde; Frank Veelenturf zal nog formeel benoemd worden door de licentiehouders en Michael Baas willen we namens de Qualanod gelicenseerde bedrijven langs deze weg bedanken voor zijn actieve bijdrage in de afgelopen 6 jaar. Uiteraard zullen we op een gepast moment ook vanuit het Qual.ION bestuur afscheid nemen van Michael.