Wil je als innovatieve MKB’er werk maken van jouw idee voor een product, dienst of proces? Maar wil je eerst onderzoeken of jouw vernieuwende project haalbaar is? Vraag vanaf dinsdag 20 april 2021 de subsidie MIT-haalbaarheidsprojecten aan.

Werk op tijd met de hulp van Stichting Innovat.ION jouw idee uit tot een sterk plan, zodat jij een goede kans maakt op de subsidieregeling.

De MKB-innovatiestimulering Regio en Topsectoren (MIT) zorgt voor innovatie bij het midden- en kleinbedrijf. De subsidie helpt MKB'ers die uitdagingen ervaren aan het begin van een innovatieproces. Met de subsidie voer je een haalbaarheidsonderzoek uit, zodat je de economische en technische sterktes, zwaktes, kansen én risico’s van jouw idee in kaart brengt. Op basis van het haalbaarheidsonderzoek kun jij beslissen of je de stap zet om jouw idee daadwerkelijk te ontwikkelen. De subsidie heeft een vaste waarde van € 20.000,-.

Je plan moet wel passen binnen 1 van de Kennis- en Innovatieagenda’s van de provincie waarin je gevestigd bent, bijvoorbeeld:

• Energietransitie & duurzaamheid, bestaat uit drie deelagenda’s:

• Integrale Kennis- en Innovatieagenda Klimaat en Energie
    • Toekomstbestendige mobiliteitssystemen
    • Circulaire economie
  • Landbouw, water en voedsel
  • Gezondheid en zorg
  • Veiligheid
  • Sleuteltechnologieën
  • Maatschappelijk verdienvermogen

Waar kun je de subsidie voor gebruiken?
Je kunt de subsidie bijvoorbeeld gebruiken voor:

• het inschakelen van een onafhankelijke adviesorganisatie
  • loonkosten van werknemers en eigen uren
  • materiaalkosten die uitsluitend nodig zijn voor het haalbaarheidsproject
  • huurkosten van apparatuur en uitrusting

De aanvraag voor de subsidie moet zorgvuldig worden voorbereid en kost tijd. Sommige instanties helpen je hier, onder voorwaarden, kosteloos bij. Heb je belangstelling? Meld je dan bij ons. Stuur een e-mail naar debruin@vereniging-ion.nl of bel 06 - 22 24 57 01.