In de laatste Nieuwsbrief van dit jaar werpen we een korte blik op de afgelopen 12 maanden en geven we je alvast een sneak preview voor 2024.

De eerste drie kwartalen van 2023 waren voor ons bureau een achtbaan. Door onderbezetting, draaide het bureau tijdelijk niet op volle kracht. Ondertussen ging de branche onverminderd door met uitdagingen als wet- en regelgeving, personeelstekorten, energietransitie, netcongestie, circulair en duurzaam produceren. Deze belangrijke onderwerpen worden uitvoerig besproken in het missie/visie document van de Vereniging.

In dezelfde periode organiseerde ons bureau, samen met VOM België en Mikrocentrum, de MES in Veldhoven. Dit evenement kreeg na afloop een positieve feedback van zowel standhouders uit België en Nederland als van internationale bezoekers. Ook andere bijeenkomsten die dit jaar door ons bureau werden georganiseerd, werden hoog gewaardeerd door de aanwezigen.

Er vond een wisseling van de wacht plaats in het bestuur, waarbij de voormalige voorzitter na 9 jaar zijn termijn beëindigde. Een zeer capabele en ervaren voorzitter is extern aangetrokken om het bestuur van de vereniging te leiden. Binnen het bestuur vond ook een wisseling plaats in de sector Applicateurs Organische deklagen. Het komende jaar komt er opnieuw een vacature vrij voor deze sector. Houd de aankondigingen in de gaten, bij voorkeur gaat de voorkeur uit naar een bestuurslid uit een Natlak bedrijf.

Medio Q3 keerde de rust op het bureau enigszins terug met de komst van vervanging voor een aankomend zwangerschapsverlof en de invulling van de lang openstaande vacature voor medewerker secretariaat. Op het gebied van opleidingen kijken we terug op een zeer succesvol jaar, met vele opleidingen die met goed resultaat zijn aangeboden en afgerond. Hiermee gaan we vol goede moed 2024 tegemoet.

Wat brengt 2024 voor jou?

• Verwacht de lancering van de nieuwe website van Vereniging ION.
  • De introductie van de eigen website voor Vereniging Qual.ION.
  • Voortzetting van het up-to-date houden van de inhoud van branchegerichte ION‑opleidingen.
  • Presentatie van het brancherapport Opleidingen door Stichting OOM,
  • Organisatie van de Dag van de Ondernemer (juni), de Dag van de Oppervlaktetechnologie (november), uitreiking van de ION-Borghardt award (november) en nog veel meer…
  • Daarnaast nog de uitbreiding van samenwerkingsverbanden met onder andere Young Surface, OnderhoudNL, Zink-info, Metaalunie, FME, SNKI, WCM, enzovoort. Internationale samenwerkingen met onder andere VOM België, CETS, ESTAL, EFC, enzovoort zullen ook verder worden uitgebouwd.

Wil je meer weten en horen? Kom dan op 9 januari 2024 naar de ALV met een externe spreker en sluit af met de Nieuwjaarsborrel. Het belooft een inspirerende start van het nieuwe jaar te worden! Meldt je aan via de volgende Link.