Op de ochtend van 27 mei 2021 organiseren het Mikrocentrum, VOM België en Vereniging ION een online evenement als aanloop naar het fysieke evenement op 15 en 16 september 2021 in de Brabanthallen te Den Bosch. Behalve uitleg over het evenement zijn er de bekendmaking van de nominaties voor de ION Borghardt Award en zijn er 2 inspirerende sprekers.

Na een uiteenzetting van wat u tijdens het eerste grote kennis- en netwerkevenement op het gebied van de materialen- en oppervlaktetechnologie in de Benelux, en eerste branche specifieke fysieke evenement na de Covid-19 beperkingen, kunt verwachten, wordt door de juryvoorzitter van de ION Borghardt Award 2021 de 10 nominaties bekendgemaakt. Deze 10 nominaties zullen prominent in beeld worden gebracht op de evenementvloer en één van deze nominaties zal uiteindelijk de Award, het fraaie kunstwerk van beeldend kunstenaar Kees Weimer, mee naar huis mogen nemen. Voor de ION Borghardt Award kunt u zich tot en met 23 april inschrijven via de link: https://vereniging-ion.nl/vereniging-ion/ion-borghardt-award/ion-borghardt-award-2021.

Na een korte pauze zullen 2 topsprekers u een voorproefje geven van wat u op het congresprogramma van het kennis- en netwerkevenement mag verwachten.

• Prof.dr.ir. Iris Degraeve van de Vrije Universiteit Brussel zal ingaan op de ontwikkelingen van 3D metaal geprinte onderdelen. De titel van haar presentatie is: "Jawel, 3D geprinte metalen kunnen ook corroderen: nieuwe uitdagingen eigen aan nieuwe metaaloppervlakken!".
  • Prof.dr.ir. Arjan Mol van de Technische Universiteit Delft zal ingaan op de maatschappelijke effecten van corrosie en hoe we er ons er in gezamenlijkheid beter tegen kunnen wapenen en zo de maatschappelijke kosten behoorlijk kunnen verlagen. De titel van zijn presentatie is: "Rust Roest".

U kunt zich voor het online event op 27 mei aanmelden via de link: https://materials-eurofinish-surface.com/mes-online/