Vereniging ION profileert zich als branchevereniging 4.0 en zoekt nadrukkelijk de samenwerking met andere branches. In het blad VERF & INKT #57 krijgt ION het platform om ook aan de branche van de fabrikanten van verf en inkt zich voor te stellen en om haar wijze van werken uit te leggen.

Vereniging ION werkt in totaal met ongeveer 200 entiteiten samen op meer dan 50 dossiers. Samenwerken is belangrijk, omdat je dan de belangen kunt afstemmen op elkaar om voor alle betrokkene het beste te bereiken. Vaak betekent dat, dat je niet voor 100% je zin krijgt, maar je kunt beter een groot deel van je wensen ingevuld zien, dan dat je wensen helemaal niet meegewogen worden in de belangenafweging.

Samenwerken betekent veel overleg. Vooral met de wetgever, de inspecties, kennisinstituten en met andere ketenpartners. Ook met de VVVF is er een goede samenwerking, en toen gevraagd werd of vereniging ION mee wilde weken aan een artikel in haar vakblad, hoefde daar niet lang over te worden nagedacht. Het zeer lezenswaardige artikel is als bijlage bij deze pagina gevoegd (zie rechts).

Hartelijk dank VVVF voor deze mogelijkheid.