Op 1 juli 2017 is de wet 'late betalingen' van kracht gegaan. Deze wetswijziging is een initiatief van ONL, Tweede Kamerlid Agnes Mulder (CDA) en voormalig Kamerlid Mei Li Vos, en beschermt mkb- en zzp-ondernemers tegen lange betaaltermijnen gehanteerd door grote bedrijven.

Tijdens de hoorzitting van de vaste financiële commissie in de Tweede Kamer heeft ook Vereniging ION, namens de industrieel oppervlaktebehandelende branche, de commissie toegesproken.

Niet alleen is er hard gewerkt aan de totstandkoming van de wet, ook is door Valegis advocaten geprobeerd een heldere handleiding op te stellen. De handleiding, die in het ledengedeelte van de website te vinden is, geeft een overzicht van de veranderende rechten en hoe u daar mee om kunt gaan.