In de afgelopen jaren is door Vereniging ION hard gewerkt aan het verbeteren van de kwaliteit van het voormalig cursusaanbod door met multifunctionele groepen (kennisteams) het cursusmateriaal te actualiseren. Door een cursusaanbod te ontwikkelen en anderzijds door de effectiviteit en efficiëntie van de cursussen te verhogen wil Vereniging ION de instroom van gekwalificeerde medewerkers bevorderen en het huidige personeel een ontwikkeltraject bieden om deze groep te behouden voor het vakgebied.

Om de juiste invulling te geven aan de inhoud van de cursussen zijn per vakgebied kennisteams gevormd bestaande uit applicateurs, docenten en toeleveranciers. De kennisteams zijn verantwoordelijk voor de inbreng van kennis bij de ontwikkeling van lesmateriaal en worden per onderwerp en inwisselende samenstelling gevormd. Om ervoor te zorgen dat uitgangspunten en de inhoud van de cursussen blijven aansluiten bij de praktijk is er per vakgebied een toezichthouder. Deze toezichthouders hebben een algeheel beeld van de applicatietechniek en bewaken de kwaliteit van de inhoud.

Vereniging ION is opzoek naar enthousiastelingen die de taak van toezichthouder voor een bepaalde periode op zich willen nemen en zodoende het vakgebied te ondersteunen.

Wat zijn de voornaamste taken van de toezichthouder:

• Toezicht houden op de juistheid van het lesmateriaal.
  • Inhoudelijk feedback van cursisten en docenten beoordelen.
  • Periodiek overleg met opleidingscoördinator.
  • Wijzigingsvoorstellen beoordelen.
  • Ondersteuning bieden bij het ontwikkelen van nieuwe werkvormen.
  • Inhoudelijk check van nieuwe werkvormen.

Wat breng je mee:

• Actuele werkervaring op MBO/HBO-niveau in het vakgebied.
  • Kennis van de verschillende bedrijfsprocessen (logistiek, voorbehandeling, applicatie, kwaliteitscontrole, onderhoud, veiligheid, etc.).
  • Brede interesse in alles wat met het vak te maken heeft.
  • Je weet wat van belang is om de juiste kwaliteit te leveren.

Voor welke vakgebieden zijn we opzoek naar een toezichthouder:

• Anodiseren
  • Poedercoaten
  • Natlakken (industriële applicatietechnieken)
  • Natlakken (verftechnologie)
  • Thermisch verzinken

Heb je interesse of wil je meer informatie neem dan contact op met Jacques Schreuder, opleidingscoördinator via schreuder@vereniging-ion.nl of telefonisch via 030 – 630 03 90.