Vereniging ION heeft een aantal rekenhulpen samengesteld, die op deze pagina vrij beschikbaar worden gesteld. U treft ze aan, aan de rechterkant van deze pagina. Hieronder vindt u enige uitleg welke rekenhulp waarvoor geschikt is.

• Rekenhulp - valt mijn bedrijf onder de nieuwe ARIE-regeling 2023
    Met deze rekenhulp in Excel-formaat kunt u berekenen of uw bedrijf wel of niet boven de dempelwaardes voor de vernieuwde ARIE-regeling 2023 uitkomt, en u daarmee wel of niet ARIE-plichtig bent.
  • Rekenhulp - afdracht (basis)
    Met deze rekenhulp in Excel-formaat kunt u snel en makkelijk de beitsafdracht en gravimetrische laaggewicht bepaling van een conversielaag berekenen. Voor complexe vormen testpanelen is het raadzaam het geavanceerde bestand te downloaden.
  • Rekenhulp - afdracht (geavanceerde)
    Met deze rekenhulp in Excel-formaat kunt u snel en makkelijk de beitsafdracht en gravimetrische laaggewicht bepaling van een conversielaag berekenen. De geavanceerde versie heeft als mogelijkheid van meer complexere vormen het oppervlak te berekenen. Download de basis versie voor een simpelere en overzichtelijke invulformulier.
  • Rekenhulp – oppervlakte berekeningen
    Deze rekenhulp helpt u met het berekenen van de meeste oppervlakken, al dan niet kunt u met de getoonde formules voldoende tips krijgen om zelf het oppervlak van een complex product te berekenen.

Let op, voor optimaal gebruik, vergeet niet akkoord te geven voor het gebruik van macro's in het Excel-bestand zelf.

Heeft u vragen over deze rekenhulpen of hulp hierbij nodig? Neem dan even contact met ons op via helpdesk@vereniging-ion.nl