Elk half jaar vergaderen de Technical Committee en de Executive Committee van Qualisteelcoat ergens in Europa om ervoor te zorgen dat het kwaliteitslabel up-to-date blijft, dat er promotie voor het label plaatsvindt en dat nieuwe inzichten en werkwijzen meegenomen worden in de technische specificatie.

Dit jaar deed zich de kans voor om de vergaderingen te koppelen aan het jaarlijkse evenement van de Franse ConstruirAcier. Zij geven jaarlijks een award uit aan de Franse architect die in zijn/haar categorie het meest aansprekende ontwerp heeft gemaakt. Elk jaar komen daar ongeveer 500 mensen, voornamelijk architecten op af. Deze editie was op 2 oktober bij Faust aan de Seine in Parijs.

De categorieën waarin de prijzen zijn te winnen zijn:

• Leren (scholen en universiteiten)
  • Vermaken (stadions, theaters en buurtcentra)
  • Oversteken (viaducten en passages)
  • Leven (wooncomplexen)
  • Werken (kantoren en bedrijfsgebouwen)
  • Reizen (hotels en restaurants)

Een bijzondere prijs is er voor de ontwerpen:

• Internationaal (een project in het buitenland)
  • Innovatief (een project dat functie combineert of bijzonder energie zuinig is)

Tijdens de prijsuitreiking werd het belang van een kwaliteitslabel als Qualisteelcoat nadrukkelijk onder de aandacht gebracht.

Op 3 en 4 oktober werden de Technical Committee en de Executive Committee vergaderingen gehouden. Een Nederlandstalig verslag, even als de Engelse verslagen, zullen voor de licentiehouders te vinden zijn in het ledengedeelte van de website. En uiteraard zal er tijdens de verplichte updateworkshop op 13 november, tijdens de Dag van de Oppervlaktetechnologie 2019, ook een mondeling verslag worden gedaan.