Hogeschool Utrecht (HU) ontwikkelde met steun van Regieorgaan SIA een uniek HU Innovatietrainee Programma (HIP). Het programma wordt uitgevoerd door het Centre of Expertise Smart Sustainable Cities en gedragen door lectoren van de HU. Hiermee versterken zij structureel de samenwerking tussen het MKB, praktijkgericht onderzoek en onderwijs. En geven zij het MKB de kans om jonge talentvolle studenten aan zich te binden. Een jonge talentvolle afstudeerder gaat vanuit die gedachte bij de organisatie aan de slag met een innovatief vraagstuk. Na de afstudeerfase begint het traineeship van 12 maanden waar die naast andere werkzaamheden blijft doorwerken aan het onderzoek en de implementatie daarvan. Gedurende het gehele traject heeft zowel de MKB-organisatie als de trainee toegang tot de expertise van de lectoren van de HU. De trainee wordt namelijk begeleid vanuit een traineeklasje waar een lector supervisie heeft op het onderzoek. Wellicht heeft uw onderneming ook belangstelling in het programma? Laat het even weten, dan verkennen we samen de mogelijkheden (debruin@vereniging-ion.nl).

Stichting Innovat.ION heeft sinds deze maand ook een trainee in dienst. Hij stelt zich graag even aan u voor.
Mijn naam is Dalwin Meijer, ik ben laatstejaars student Technische Bedrijfskunde aan de Hogeschool van Utrecht. Vanaf Maart ben ik aan Stichting Innovat.ION verbonden als Innovatie-Trainee. Arjan de Bruin van Stichting Innovat.ION is mijn begeleider, en ik zal mij focussen op het SCALIBUR-project. Het Europese SCALIBUR-project bestaat uit een samenwerking van 21 partners, die gezamenlijk werken aan innovaties om de hoeveelheid biologisch afval te verminderen en om te zetten in bruikbare grondstoffen. Zo wordt bijvoorbeeld rioolslib gefilterd om er vervolgens grondstoffen uit te winnen. Ik heb veel interesse in zaken die met duurzaamheid te maken hebben. Daarom heb ik ook veel zin om binnen ION aan de slag te gaan. Ik zal mij focussen op het proces van het vertalen van onderzoeksresultaten in praktische oplossingen of businessmodellen waarmee het bedrijfsleven aan de slag kan. Een uitdaging, maar wel een leuke!