Ook in 2024 wil Vereniging ION weer de ION Borghardt Award uitreiken aan een bedrijf of persoon/personen die een bijzondere presentatie hebben geleverd ten dienste van de oppervlaktebehandelende Industrie.

Technologische innovatie, duurzaamheid en circulariteit in de branche van oppervlaktetechnieken zijn en blijven belangrijk. Ondanks dat veel bedrijven zich hier al baanbrekend mee bezig houden, wordt dit nog lang niet altijd gezien. Vereniging ION wil branchegenoten uit de Benelux een podium bieden door aandacht te schenken aan de innovaties die plaatsvinden in de branche van oppervlaktetechnologie. De prestigieuze prijs die gekoppeld is aan deze stimulerende innovaties en ontwikkelingen, is de ION Borghardt Award.

De ION Borghardt Award is de prijs die innovatie en ontwikkeling stimuleert in de oppervlaktetechnologie

Het thema van de Award dit jaar is 'water-/energie-efficiency en circulaire economie'.

De voorzitter van de ION Borghardt Award Hans van der Weijde:
“De ION Borghardt Award staat open voor alle innovaties in de branche die daadwerkelijk een verschil maken in bedrijfsvoering of producten. Voor deze editie zal de jury in het bijzonder aandacht geven aan efficiënt water- en energieverbruik. Daarnaast staat circulariteit van materialen centraal.

Zowel efficiënt gebruik van water als van energie staan bij alle bedrijven vanuit diverse invalshoeken als thema hoog op de agenda. Hierbij gaat het niet alleen om groen produceren, maar draait het ook om de kosten en een stabiele bedrijfsvoering.

Bij circulariteit van materialen wordt gelet op afbreekbaarheid en hergebruik van grondstoffen en refurbishment van materialen.

We zoeken bedrijven of combinaties van bedrijven in de branche die door innovatie een aanzienlijke verbetering hebben bereikt en die op die manier een inspiratie zijn voor branchegenoten.”

De uitreiking van de award zal plaatsvinden tijdens de Dag van de Oppervlaktetechnologie, die op 16 oktober 2024 gepland staat.

Mochten bedrijven of personen uit Nederland en België een innovatief product, proces of bedrijf hebben ontwikkeld op het gebied van water-/energie-efficiency en/of circulaire economie voor of in de oppervlaktebehandelende industrie, dan nodigen wij u van harte uit dit te delen met de rest van de branche in de Benelux door u aan te melden voor de ION Borghardt Award.

Naast de prijs die u ontvangt, wordt via de communicatiekanalen van Vereniging ION en VOM België volop aandacht gegeven aan uw inzending.

De inzending kunt u aanmelden door de onderstaande link te gebruiken.

Aanmelden kan tot maandag 1 juli 18.00 uur.